måndag, december 11, 2006

Jag har hört att det ska finnas en viss poäng med att sova.
Som att man vaknar pigg och utvilad.
Men det är väl ännu en grej som tidningarna försöker fylla ens ömmande skalle med när man lyfter sina värkande armar för att läsa dem.
För vi har gratis morgontidning i en månad. Det finns en viss bonus med att vara nyinflyttad i stan: Man kan bidra till pappersinsamlingen och känna sig som en schysst och empatisk medborgare.
Ändock: Jag hade hellre sett att man fått åka på historisk guidning genom stan istället. Det hade varit mycket roligare. Jag kräver inte ens fika efteråt! Men släpp av mig vid stället med glutenfria ciabattas så är jag nöjd.

2 Comments:

Blogger deusexmach said...

Då får det bli ett besök på "Systrar & Bröder" i morgon.

Slå ett slag för de medvetna!
Eloge till detta trevliga café. Du behöver inte ta med dig tidningen.

11 december, 2006 21:18  
Blogger vandrarvild said...

Åh, det låter bra! Jag gillar det stället.

11 december, 2006 21:52  

Skicka en kommentar

<< Home