måndag, december 04, 2006

bokmalen

Nu idag tänkte jag börja läsa "Kalla det var fan du vill!" av.Marjaneh Bakhtiari. Den är bra av det lilla jag läst i den redan.
Eftersom jag inte kunde låta bli att sluka Kostovas "Historikern" så lästes den ut för snabbt(jag gillar den men är en smula besviken på den ändå av en anledning som jag inte kan avslöja om ni tänkt läsa den)och nu tänkte jag läsa "Kalla det vad fan du vill" innan jag sätter igång med Austerboken jag köpte nyligen med. Kan inte minnas om det är Orakelnatten eller Dårskaper i Brooklyn som jag redan läst. Var de tvungna att göra framsidorna så lika varandra? Förvirrande.

Jag misstänkte att detta skulle hända: Att om jag inte hade mina böcker uppe i lägenheten så skulle jag känna tomheten efter orden och tvingas köpa nya böcker även om jag faktiskt har några som ligger olästa i källarens många lådor nu. Det är nog dags att flytta in på riktigt snart då, innan jag köper nya böcker varannan dag (OH, the Ultimate Dream!) för pengar jag inte har. När ska bokhandlarna i stan fatta att jag är en ovärderlig skatt att ha i en bokhandel? Jag kan vara charmig som fan(well...) och är roligare än många andra, jag läser snabbt som fan och ger de mig en bok efter jobbet att läsa så är det ingen omöjlighet att jag läst ut den tills morgonen efter. Jag skulle få varje kund att köpa minst en bok extra och alltid gå från affären med mer än vad de hade tänkt från början, och jag skulle dessutom, eftersom jag redan gör det, minnas böckernas handlingar och karaktärer och veta precis vad de skulle läsa om de vill ha en speciell sorts handling.

Fan, bokhandlare av Malmoe, Anställ mig NU!!!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

åh du har läst den. kostovas alltså. mmmmm. nu gillar jag bibliotekarier ännu mera!

05 december, 2006 17:53  
Blogger vandrarvild said...

Jaa, den är finfin! De måste ju göra film av den snart, tycker du inte? Åh, den skulle man kunna göra så jävla snygg dessutom: klostergångar och stearinupplysta bokbutiker, riddare med fanor och en massa blodröda nyanser genomgående i filmen(en röd tråd, helt enkelt, hahaha!). Gaaaah, jag vill vara med och göra den filmen!!

06 december, 2006 16:28  
Anonymous Anonym said...

ja, film borde den ju bli. har du sett parfymen som film. jag antar att du läst den? en kompis i schweiz hade sett den.... borde inte den komma snart.?

09 december, 2006 10:43  
Blogger vandrarvild said...

Va, finns Parfymen på film?! Den MÅSTE jag se. Det är ju en av de allra bästa böckerna, helt klart, och den måste ju gå att göra så jääääävla snygg. Fan, nu blir jag helt till mig, måste leta fram den

10 december, 2006 00:57  

Skicka en kommentar

<< Home