torsdag, oktober 12, 2006

fluga

Jag gillar dem inte alltid, men ibland så. Som nu när det killar på min fot och allt känns lite somrigt trots att det tycks blåsa ute sådär mycket att balkongen mullrar till ibland och hösten är så nära att jag börjat använda kappan jag fick av D när jag fyllde: Den är som ett husdjur nu, efter tre dagar här inne. Den kom väl in för att söka bostad över vintern, men tills dess surrar den runt här och landar på min fot och killar mig innan den flyger över till min hand och flyttar sig lika snabbt igen när jag inte är still. Jag kommer inte att döda den; jag gör inte sånt om det inte är alldeles nödvändigt. Dessutom ser den lite mager ut och måste äta upp sig lite innan vintern. Vi har plenty, för det är dags att städa.

2 Comments:

Blogger deusexmach said...

Jag tycker att vi döper honom till Vincent Price.

12 oktober, 2006 21:36  
Blogger vandrarvild said...

Fast idag är han borta; du har nog släppt ut honom, eller så har han dött :( Kan vi inte skaffa en ny?

14 oktober, 2006 11:42  

Skicka en kommentar

<< Home