söndag, september 03, 2006

som amen i kyrkan

Jag vaknar så sent att jag höjer ett trött ögonbryn när jag kollar klockan. Det drar kallt längs med golven och jag fryser. Utanför är himmelen regntung och mörk och hela staden känns dämpad.
Söndagar har alltid känts regniga. Det är som om det hör till, så nu när det plötsligt är höst och jag inte vill ha fönstret öppet så kommer känslan tillbaka. Den där grå tyngda känslan, den låga stanna inne-tanken, det småkalla främmande efter en lång varm sommar.
Söndagsregn; lika säkert som amen i kyrkan.

4 Comments:

Blogger Peter Madison said...

Det regnar här också. Det är gråtungt och det känns helt okej. Ganska skönt faktiskt.

03 september, 2006 12:53  
Blogger vandrarvild said...

jo, det känns okej. En dag att läsa på, tänker jag. och allt blir nog bättre bara jag fått i mig lite käk och varmt te. Men jag känner att jag nog inte vill vara ensam idag. Darling hade ju varit det bästa sällskapet(vi hade alla gånger suttit och spelat spel)men det är lite långt för honom att komma över på lite te och hångel idag, tyvärr.

03 september, 2006 12:59  
Blogger deusexmach said...

Här kan inte vädert bestämma sig. Men det var blytung söndagskänsla när jag vaknade. Tristessen nästan skrek utanför min balkong. Sitter och surar fortfarande för att gårdagens bilder försvann och funderar på att skriva en drapa om vilket smäck jag fotograferar med. Men jag lyssnar på min sedvanliga musiklista och kom fram till att det går att njuta av dagen i alla fall.
Just nu "Past the Mission" med Tori Amos.

03 september, 2006 13:48  
Blogger vandrarvild said...

det började blåsa som fan här för en stund sen, som om det kommer börja regtna och åska snart. jag längtar ut. förstår om du surar som fan över det där, jag hade blivit skitförbannad. Ska fixa mig en playlist jag med, men jag saknar ju VISSA låtar *hint hint*

03 september, 2006 14:30  

Skicka en kommentar

<< Home