lördag, september 02, 2006

tårta

Jag fick en tårtbit igår efter mammas 'kalas' och nu sitter jag här proppmätt men sötsugen och funderar på om jag ska äta den eller inte. Den kommer att bli dålig annars. Grädden kommer att stelna till det sega äckliga gegget som jag hatar(samma slags gegg som jag avskyr med glass, som när den blivit frysskadad.)och inte helt osökt får det mig att känna samma slags äckelkänsla som jag fick när jag var liten och serien "Tårtan" var på teve.

Jag minns att alla barn jag lekte med då tyckte den serien var rolig. Jag tyckte mest den var äcklig.
Den fick mig alltid att må illa, och när barnprogrammen började och mina kompisar skulle se den gick jag alltid hem. Mamma undrade varför jag kom hem då. "Skulle ni inte leka lite till?" och jag sa att det var Tårtan på teve, och mer behövde inte sägas.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag håller helhjärtat med dig.. "Tårtan" var hemsk.

03 september, 2006 15:16  
Blogger vandrarvild said...

Ja. Bra, för det var det.

03 september, 2006 15:45  

Skicka en kommentar

<< Home