lördag, september 09, 2006

men du får inte komma med

Lördagkväll igen. Var jag inte nyss här? Jag försöker hålla kraven på mig själv nere och uträtta en sak åt gången men jag vet att jag borde börja packa. Kläderna som jag inte ska ha med mig blir det först. Tyger och lakan och dukar och sånt. Sen böckerna som jag ska ha med mig, och prydnadssakerna i skåpet; de där ljuslyktorna som jag samlar på mig, ska de följa med eller packas ner? Porslinet tar jag med mig, njae, kanske inte mina målade muggar och vad ska jag med två rivjärn till. Tavlor och affischer då, ta med eller lämna kvar?

Jag inser mitt i allt att det här är som ett litet äventyr i sig. Värderingen av saker, vilka jag älskar mest och inte kan vara utan. Möblerna blir kvar, fast fåtöljen vill jag ha med mig. Gungstolen får inte plats nånstans hos D, tyvärr. TV-n är överflödig, men videon då?

Det är så där tankarna går när jag traskar runt här och värderar och mentalpekar:
Du får komma, du får inte komma. Du får komma, men inte du.
Det är som att packa inför en lång resa, utan att veta om och när man ska återvända.

4 Comments:

Blogger Vilse said...

Jag är lite avundsjuk på dig som får ge dig ut på en resa. Uppleva ett äventyr.

När jag läser får jag en längtan efter att också bryta upp, även fast jag egentligen är ganska nöjd med mitt liv. Kanske snarare så att jag vill hitta personen som är värd att göra resan...

09 september, 2006 22:36  
Anonymous Anonym said...

Jag blir lite resesjuk och glad av att läsa det där. Ett äventyr ja.. :)

09 september, 2006 23:54  
Blogger vandrarvild said...

Levande: Jamen, det är ju lite så; ett äventyr. Att bryta upp skapar ju ofta en känsla av det. :)

Samira: du kanske inte ska flytta, men räker det med att möblera om hemma kanske?

10 september, 2006 19:33  
Blogger vandrarvild said...

oj. räcker.

10 september, 2006 19:33  

Skicka en kommentar

<< Home