onsdag, september 20, 2006

i smyg

"Det här har du inte hört från mig, jag har inte sagt något, men om räkningen ska vara betald då, så dröjer det tills den 23dje innan den går på påminnelse och sen inkasso, så det är om du vill vänta med att betala den en månad så gör det innan dess. Men det har du ju inte hört från mig."
"Nejnej, jag hör inget alls, tack så mycket!" säger jag och minns när jag lägger på luren att de, medan jag väntade, sa att en del samtal kan komma att spelas in i undervisningssyfte, för att förbättra kundtjänsten.
Jag hoppas han får behålla jobbet.

Nu har jag ringt och mecklat med räkningar, flytt av telefon, sagt upp internet och elen och hemförsäkringen och ändå har jag säkert glömt en massa saker. Men jag tar dem imorrn. Nu har jag nytt telefonnummer från sista november, och när jag snabbt räknar ihop siffrorna till en enda blir det 7. Det känns fint. Hela telefonnumret var rätt lätt att minnas.

Klockan är redan halv fyra, min dag försvann för fort: Kan jag få den tillbaka, i alla fall en timme eller två?