onsdag, september 20, 2006

feber

Jag fattar inte varför jag blir så jäkla nervös. Det är ju inte som om jag inte gjort det förr; köpt biljett, funderar på vad jag ska packa, vilken väska som passar bäst, den eller den tröjan, extra skor eller inte, o s v.

Men när jag köper biljett igen känner jag hur jag darrar. Varför vet jag inte. Jag har ju vetat sedan två veckor tillbaka att det är nu jag ska iväg igen, jag drar ju runt här i fulkläderna för att inte belasta de andra som jag vill ha med mig, jag handlar ju inte mat helt och hållet för att jag är pank utan för att jag lika gärna kan äta det jag har hemma först, för jag ska ju inte vara här på ett tag.

Men likväl skakar resnerverna om mig. Likväl får jag resfeber från sekunden så jag klickar på "gå vidare" på SJs sida, och jag känner ett "Jaha. Är det redan dags. Nåväl. Då kör vi igång då" och jag är på väg igen. Bort eller hem, jag kan inte bestämma mig riktigt.

3 Comments:

Blogger Peter Madison said...

Du är på väg. Hem eller bort eller nånannanstans det visar sig. Rörelse är bra hursom. (och du, kolla inte mailen det lär väl stå samma sak där som här....heh!)

20 september, 2006 14:39  
Anonymous Anonym said...

En definition från 1971 av vad hem är

T

20 september, 2006 15:30  
Blogger Peter Madison said...

Hmm...skön låt. Vad och vem?

20 september, 2006 18:37  

Skicka en kommentar

<< Home