söndag, september 03, 2006

halvhjärtat

Från att ha varit lugn och tillfreds med saker övergick jag till att vara uttråkad och inte kunna skriva. Hjärnan är nollställd och när jag försöker läsa grumlar sig mina ögon och jag vågar inte gnugga dem ifall det är nån infektion eller nått på gång. Så jag halvser saker idag, halvhjärtade försök till söndagstillvaro.

Jag skalar och skivar alla äpplen mamma skickade med mig i fredags, gör en fuskpaj och kommer ihåg kanelen men vill inte sitta i köket och läsa medan jag väntar på att ugnen ska bli varm, vill inte sitta vid datorn för jag vill inte fastna på msn, vill inte spå mig för jag vet vad korten säger, och all musik jag lyssnar på tröttnar snabbt ut mig.

För att göra saken ytterligare jävlig så har jag nytvättat hår.
Luggen, som jag f ö inte ska klippa den här gången, är för lång för att ha nere och jag är trött på att sätta upp den, så vad gör jag istället? Föser undan den från pannan med en irriterad fnysning ungefär var femte sekund och halvläser saker jag antecknat om noveller och böcker i alla de där blocken jag släpar runt på utan att få någotnting skrivet den här dagen eller nästa.

Jag skyller på att jag inte kan skriva på spöknovellen för jag vill ha bilderna innan jag gör det, och nu måste jag vänta till nästa sommar om jag inte får dem innan hösten tar tag i bladen och färgar allting orangerött när jag vill ha det mörkt och grönt. Jag önskar mig en visit av D i present ganska snart, så att vi kan åka dit och fota, han skulle göra det sådär som jag vill ha det, det vet jag ju. När jag tänker på bilderna så tänker jag på dem med hans sätt att fota(hehe, "D-style"...).
Dessutom kunde vi låna bilen och besöka Västerås, träffa K-kvinnan och H kanske. Well. Drömma går ju.

Det går ju så bra att skylla på saker för att man ska slippa skriva.
Men idag är det en sån där dag när jag inte är speciellt säker på om jag ens vill vara en som skriver. Ord ger mig ingenting just nu, kan jag inte få slippa, i alla fall i några timmar till?


BTW: Nu hittade jag den perfekta musiken för dagen. Det är en blandning mellan Emil Jensen och Röyksopp.

5 Comments:

Blogger Peter Madison said...

Åhh...en sån där söndag alltså...:-( Btw, vad är en fuskpaj för nåt...? Som du kanske märker så är det här jag lär mig saker...hehe...

03 september, 2006 19:39  
Blogger vandrarvild said...

haha, tur att man kan bidra med tvivelaktig kunskap. Fuskpaj är vad jag kallar det när jag skivar ner äpple i en form och bara strör över socker, kanel, och mjölmix(glutenfri. hade jag inte varit det hade jag tagit vetemjöl) och sen klickar smör över och ställer in det i ugnen tills det ser geggigt och lite knaprigt ut. Ta daaa! fuskpaj! (till skillnad mot paj när man gör pajdeg och geggar och har sig. Onödigt ju.)

03 september, 2006 19:54  
Blogger Peter Madison said...

Ähh...låter som riktigt paj i mina öron ju! Äpple ska tydligen vara inne i höst läste jag precis i skvallertidningen AB....

03 september, 2006 20:49  
Blogger vandrarvild said...

Äpple is the new black.

03 september, 2006 20:50  
Anonymous Anonym said...

Ni är jättevälkomna! Vi kunde hitta på nåt kul alla fyra (du o D, jag o J), dricka lite taxfreemartini och prata loss :)

05 september, 2006 17:36  

Skicka en kommentar

<< Home