tisdag, juli 18, 2006

rödgrön röra

Det saknas bara en kort kjol och välkammat hår för att jag ska kunna inta den berömda sekreterarlooken: Det ringer fem samtal i timmen(kruppvarning) och jag - och håll i er nu!- målar naglarna och sitter med det ena benet över det andra och trycker lite pimpinett ner enterknappen med fingertoppen när jag ska svara(jag svarar med käck, ljust leende, röst) och allt jag gör görs med spretande fingrar.
Men eftersom jag inte gör något speceiellt sitter jag mest här och spretar med fingrarna, läser och skriver blogg, inspekterar naglarna och skäms en smula över att jag valde rött lack att kombinera det gröna med. Jag borde tagit det mörkturkosa eller det lila.

Det gröna tar lång tid att torka. Medan jag väntar lyssnar jag på hur maud återigen använder uttryck som"Det var grymt, sa grisen" och "Det är gjort, sa Hjort".

2 Comments:

Blogger vandrarvild said...

jag är så jävla uttråkad!!!! :)

18 juli, 2006 11:21  
Blogger vandrarvild said...

jättefin blogg. Snygg bakgrund om inte annat! *haha*
Bloggvärlden är underlig och rolig, välkommen!

18 juli, 2006 12:13  

Skicka en kommentar

<< Home