tisdag, juli 18, 2006

efter nattens regn

Bad hairday* men molnen lyser åskblå i den emellanåt framvällande solen och efter nattens regn är det kvavt - vinden är vekt viskande längs landsvägen och över de gulgröna fälten.
Jag spretar med grönmålade tånaglar och drar hela tiden i luggen. När Helena smsar om malmö och "kan vi ses någon dag" så bjuder jag hem henne till mig på en gång "Jag är hemma vid fem. Fast det är odiskat, stökigt och luktar skumt hemma hos mig!" men hon överlever.




*men när jag hade en bra hårdag sist kan jag inte minnas för mitt 'seaweed on a rock'-hår ligger alltid som det själv vill och det betyder "aldrig snyggt" på mig så om jag kunde vara en sån där pojkflickeskönhet och pinnsmal på gränsen till senig skulle jag ha rakat huvud och tatuera in en massa saker i skallen.. nä, nu ljuger jag, skulle aldrig tatuera skallen, ser förjävligt ut. Fast en tatuering nån annanstans skulle inte vara fel. Jag väntar fortfarande på att självutnämnda påstådda kunniga tecknare ska rita mig en drake...(ingen nämnd, ingen glömd). Och jaja, rubriken är en winnerbäckreferens för den som undrar...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Så här skriver fröken Skugge:
http://blogg.expressen.se/linda/entry.jsp?messid=72008

och nu har hon även skrivit:
http://blogg.expressen.se/linda/entry.jsp?messid=72215

Vi kanske har skilda åsikter, men jag tycker inte om hennes tankebanor där. :)
Ha en fin dag!

18 juli, 2006 09:40  
Blogger vandrarvild said...

Nej, hon är ovanligt känslolös numera, och hon uppvisar en häpnandsväckande dumhet dessutom, en intressant _och_ urbota korkad kombination. Jag vet inte om nån smällt henne hårt i skallen dagligen de senaste åren men nått fel är det ju.

18 juli, 2006 10:30  

Skicka en kommentar

<< Home