måndag, juli 17, 2006

Och hur mår du idag då?

Okej?
Åt helvete?
Frisk?
Glad?


När människor i stort svarar "Okej" på hur de mår känner jag mig frustrerad.
Igår när D frågade mig så svarade jag samma sak, omedveten om det. Det var ett snabbt svar bara, men inte godkänt. Mår man "okej" kan man lika gärna ha en spik i foten som att vara förnöjt nyknullad och frågar jag hur någon mår föredrar jag den längre versionen. Inte för att jag är enbart nyfiken och omtänksam, utan för att jag, om samtalet tryter, ska kunna dra tag i den tråden igen.

2 Comments:

Blogger Kaptenen said...

Haha. Du är ute efter våra själar. Jag kommer alltid att äga okej. :D

17 juli, 2006 13:34  
Blogger vandrarvild said...

yepps, soul-eater, det är jag det. jag vill in i skallen på er så klart.

17 juli, 2006 14:54  

Skicka en kommentar

<< Home