måndag, juli 31, 2006

back

Jag skulle behöva ungefär 6000 kr inför nästa månad för att överhuvudtaget kunna leva. Pengar som jag inte kommer att kunna få eller ha. Jag kan betala hyran, men CSN-räkningen på nära 3000 kr kommer ligga obetald tills kronofogden knackar på och vill ha pengar jag inte äger.

Tanken på detta har gnagt mig i månader nu, och jag är lite irriterad över att pengar verkar vara så lättillgängliga för en del människor medan andra måste jobba dygnet runt för att kunna leva.
Detta till trots har jag hela tiden den här känslan av att vara ofantligt förmögen, att sitta på en skatt som jag inte kan komma åt.
Paradoxen i det hela skulle roat mig en del om det inte vore så att jag faktiskt är livrädd.

1 Comments:

Blogger K said...

hej sweetie,
du vet att du kan dela upp csn-räkningen per månad istället för kvartalet va? gört! :D

puss!

01 augusti, 2006 01:25  

Skicka en kommentar

<< Home