tisdag, juli 25, 2006

Likhet

Malmö vid middagstid är in i helvetes varmt. Vi har just vaknat till liv och D ska ev. till Möllan och fixa nått med utställningen men än så länge är det fortfarande morgon och jag sitter skräddare på golvet framför datorn, nyduschad och jäkligt svettig redan. Känns lite som om man lika gärna kunde strunta i att duscha innan hösten. Fräscht det vore då! haha.

Igår på tåget såg jag Oscar Wilde. Cross my heart, den här killen var så jäkla lik honom att jag nog stirrade lite för länge med ett litet leende på läpparna. Håret var lite ljusare än O.Ws nog var och han var inte lika lång men annars var det han. Jag borde haft en kamera OCH varit modig, så hade jag gjort en lookalike-tävling här i bloggen för att ni skulle få se. Dessutom satt han och skrev en bit ifrån mig på perrongen, skrev och läste. Det var skrivandet som gjorde toppen av det hela på någpt sätt. Jag tänkte"Jamen, det är klart att han skriver han med. Vad annars?"

Hur som helst så klev killen av nånstans mellan Mjölby och Malmö för jag såg honom inte mer sen men dear OW-killen: det var i alla fall ett nöje att se dig!
Jag ser sällan människor som är lika andra människor sådär. Jo, jag har ett ex som ser ut som han elaka nästanmaken i Titanic(samma kille spelar väl Fantomen med?) och en gång såg jag en kille som var jättelika tom cruise men nu har jag sett en av mina idoler OW så nu är jag för alltid mycket mycket tillfreds med likheter mellan människor.
amen.

6 Comments:

Blogger Grus said...

Oscar Wilde slår ju Tompa alla gånger. Du skulle stuckit fram en bok och bett honom signera... ;)

25 juli, 2006 16:01  
Anonymous Anonym said...

Hehe... du borde stanna i Malmö.. här ser man massor med look-a-likes, jag gör det i alla fall. :)

Dusch tanken har slagt mig också.. svettas av att torka mig efter duschen liksom... :S

25 juli, 2006 16:27  
Blogger Grus said...

"Dusch tanken har slagt mig också.. svettas av att torka mig efter duschen liksom... :S"

Ha ha ha, I know the feeling :D

25 juli, 2006 21:32  
Blogger vandrarvild said...

Grus: Ja, jag vet, OW framför CP a k a tom cruise, alla gånger!


Samira: Jag blir kvar ett tag. Darlingen ska ha en utställning av sina foton på 'utställningsgatan' under möllanfestivalen så dit måste du gå! Ser jag dig haffar jag dig och säger något underligt innan jag presenterar mig. Oki? *hehe*

och JO, fan, det är illa när man kliver ur duschen och det tar fem sekundr innan man har ett lager svett över hela kroppen igen. MEN, man kan äta salt och dricka iskallt vatten obehindrat och det har jag alltid gillat, haha. Så till frukost blir det popcorn. Eller nej, jag skojar, jag är vuxen, jag ska äta mackor....

26 juli, 2006 10:11  
Anonymous Anonym said...

Klart du ska gå fram till mig om du ser mig :D
Var inne och kollade på länken du la upp för en vecka sen eller när det var... minns dåligt, börjar bli gammal. haha.
Vilka dagar är utställningen?

26 juli, 2006 12:25  
Blogger vandrarvild said...

Samira: Jag tror hela Kristianstadsgatan skulle vara fylld med utställningar så du ska givetvis smita in på gårdarna där och kolla så kanske du hittar något du känner igen från min darling-Ds sida :) Vi kommer väl inte vara där hela tiden skulle jag tro. Men allt ska vara klart fredag kl 12 och sen håller det väl på under lördagen, möjligen söndagen med och de skulle stänga portarna igen kl 22.

27 juli, 2006 12:03  

Skicka en kommentar

<< Home