måndag, juli 31, 2006

nät

En regnig dag och jag halvsneglar på Ds animé Metropolis medan han duchar. Fötterna värker efter alla promenader vi tar runt hela stan, och igår kväll var vi nere vid västra hamnen och D fotade hundar i vattnet och korsspindlarna som tagit över balkonger och portar vid vattnet. Det krälade och kröp överallt, nät byggs över nät, spindlar större en femkronor samsas(?) med småspindlar.
Jag övade mig lite på att vinna över rädslan genom att sitta under ett träd där det bodde säkert 50 st. Vad jag vet vad det bara en som firade sig neråt bordet och upp igen men jag klarar mig faktiskt bra utan att veta om jag hade någon på mig: Det kröp i hela mig på vägen hem ändå, och asfalten under mina värkande bara fötter var varm och det luktade sådär somrigt som bara större städer kan göra en natt när man tassar hem