söndag, juli 30, 2006

kaveldun

Söndag och det ligger ett dis över himmelen. Sakta vaknar vi till liv igen, somnade tidigt igår efter att ha varit på möllan och i folkets park igen. i parken fundrade jag på ensamhetens labyrinter där man trasslar in sig i tystnad helt i onödan och slutligen drar sig undan för att det är bäst att dra sig undan lite.

Mitt i natten käkade vi buffé på nån restaurang och jag blev kräkmätt på turkisk mat och smygfes halva vägen hem(höll på att få magkatarr men klarade mig) och hoppades innerligt att inte D skulle höra något för då hade vi kommit till den punkten i vårt förhållande och jag väntar gärna 30 år med att vi fiser fritt inför varandra eller är inne på toa samtidigt. för det är helt enkelt inte okej för mig...

Vaknade orolig och kunde inte somna om men när timmar passerat så sitter man slutligen nyduschad på golvet vid datorn och lyssnar på winnerbäck - den enda musik jag fört in i Ds liv efter att jag charmat honom med Elegi och Över gränsen och nu knarkar jag LW-texter och fundrar på om det finns frukost. Jag tänker att allt är förgängligt: Mina barn kommer att tycka jag är stenålders när jag om många år framåt lyssnar på LW en söndagsmorgon när det ska ordnas frukost och aktiviteter och mitt i allt det där kommer jag vara exakt samma person som jag är nu och alltid alltid vara på väg att bli en annan. Kanske glömmer jag allt vad minnen heter.

7 Comments:

Blogger Peter Madison said...

Hmm...En tjej som gillar Lars Winnerbäck och fiser....!!! Finns det verkligen såna?? Hoppas att din darling D begriper vilket lyllo han är....hehe....:-)

30 juli, 2006 13:03  
Blogger vandrarvild said...

Annars lovar jag att ringa dig om en dejt, oki? *hehe*

30 juli, 2006 13:10  
Blogger Vilse said...

Åååh, äntligen en till tjej som inte frivilligt helt ogenerat fiser inför killen..! =)

Jag har blivit kallad "fin i kanten" och "pimpinett" av mina pojkvänner bara för att jag försöker hålla mina gaser för mig själv. Vilket är löjligt med tanke på hur jag är i övrigt.. ;)

30 juli, 2006 19:26  
Blogger Peter Madison said...

Rymdmansmadison är alltid öppen för dejt...!

30 juli, 2006 20:40  
Anonymous Anonym said...

Var åt ni turkisk mat? På Ankara? :)

30 juli, 2006 22:33  
Blogger vandrarvild said...

Levande:Jamen, va fan, jag vill ju inte att de fiser mitt i allt så varför göra det själv. Hur kul är det egentligen att känna lukten av någons bajs i gasform???

Madison: Fint!

Samira_ Vi var på Sultan Palace. Kvällsbuffén. Inga fel alls!!!!

31 juli, 2006 12:58  
Anonymous Anonym said...

Jag har aldrig ätit där, men ska göra det nästa gång jag ska äta ute :D

31 juli, 2006 13:16  

Skicka en kommentar

<< Home