onsdag, juni 07, 2006

raggig vovve

Jag kan inte riktigt fatta att han heter det.
Det är som ett namn på en utomjording, vilket får mig att tänka på en kort dikt jag läste för några år sedan, om att man ska byta perspektiv på livet och sätta sig uppe på bordet på en restaurang en dag när det är fullt med folk och säga "Kraxnprnsd"

Jag har hört namnet tusen gånger men det är fortfarande lika roligt: Han heter Gnarls Barkley.
Är det en alien eller en kaxigt raggig vovve, I wonder... Hans låt Crazy är i alla fall jäkligt skön även om jag hört den hela våren.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Roligt namn definitivt - fast det är inte en kille - det är två, den ena heter Gnarls och den andra Barkley. Som artistnamn alltså. Tror jag.

07 juni, 2006 16:28  
Blogger vandrarvild said...

Okej. Två stycken.... Men.. det är ändå roligt :)

07 juni, 2006 19:24  

Skicka en kommentar

<< Home