tisdag, juni 20, 2006

Hallelejuja

Jag vet inte vem jag ska prata med! Berätta det för. Så jag bloggar väl om det då i brist på annat.

Först trodde jag det var fel men sen ser jag att eftersom jag är timanställd så får jag ju lönen på en gång, samma månad som jag började jobba, dvs juni, och nu är den beräknad tills sista juni och ta daaaa, på torsdag får jag CASH in på kontot, smack. Thank you så mycket! Jag började bli lite hungrig och orolig.

Plus att jag för nån vecka sen fick skattepengar - som jag dock plågsamt snabbt blev av med när räkningar skulle betalas. Men nu kommer jag få pengar i två månader som gör att jag kan lägga undan den summan som går över normen och ta daaaaa, jag kan ta lite semester i augusti. För att en av månaderna där är "räkningsfri", d vs jag har bara basutgifterna som hyra och ngt mer som ska betalas.
Nu har jag ju tänkt ta semester ändå(D sa ngt om nån Malmöfestival) men nu känns det helt plötsligt lite mer... lyxigt. Jag tycker om att ha pengar. Jag tycker om att ha mycket pengar. Jag tror jag ska göra det till en vana att alltid ha ett överflöd av pengar på kontot.

men jag ska maila min handläggare på Fancy Försörjningstöd för säkerhets skull. Så slipper jag en eventuell obehaglig chock i augusti när jag kanske är utan pengar och inte får några för att jag inte lagt undan ett öre.
Det är dumt att vara dum, som nån korkad en sa.

1 Comments:

Blogger crrly said...

Hihi. Du e rolig. Men svarar inte i telefon!

Är du upptagen...??!

21 juni, 2006 20:43  

Skicka en kommentar

<< Home