måndag, februari 13, 2006

packad

Hur mycket saker kan man ha med sig på en resa som pågår i ett obestämt antal dagar, utan att D blir skraj och tror jag ska flytta in? Nu ska jag mosa, verkligen mosa, ner saker i en ryggsäck för jag avskyr att släpa på en massa skit(d v s det som är packning: kläder och annat nödvändigt) när jag ska resa.

Kunde jag resa med min handväska modell mellanstor och ha med mig tandborste och trosor skulle det vara hur skönt som helst. Det fanns en tid när jag hade de bilden av mig själv, baserad på boken "De fördömdas drottning" och Jesse-karaktären; långt hår i tofs, skinnjacka, jeans, t-shirt och fötterna i bekväma skor, och sen bara resa.
Det var så jag ville ha det.
Kanske i en något försvenskad version då, eftersom jag med tiden inte gillar 'the american dream'-sättet att resa just för att det innehåller två saker jag reagerar på: 'american' och 'dream'.
Men det vore så enkelt om det var så ändå. Inte som nu:
Inte behöva komma ihåg laddaren till mobilen och linsgrejer och dosan till internetbanken och "ska jag ha med mig den här pocketboken på tåget, eller det här?"

Musik fick jag ingen.
MP3-spelaren blev inte utlånad trots löften om det. Jag vill ha en mobil med MP3-spelare i. Jag borde känna fler prylbögar, nån som är sån där "Men jag köpte en ny mobbe för den andra rymde bara femton skivor musik". Som kan ge mig sin gamla mobil.
Jag nöjer mig med en som pallar 25 - 30 låtar. Jag vill lyssna på Isobel Campbell/Mark Lanegan-skivan på vägen ner och hem, och några winnerbäck och tiger lou.

Sen är jag nöjd.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du Lena, trevlig resa!

13 februari, 2006 19:03  
Blogger vandrarvild said...

Sniff: Spännande? Tycker du?
Okej, det ÄR rätt spännande. Mest kul men... Vi får se hur det blir. Jag bloggar när jag hinner helt enkelt :)
Och OM jag nu byter namn, vad i helvete ska jag heta istället???


Lennart: tack! :) Ha det fint själv.

13 februari, 2006 19:23  
Blogger Gudinnan said...

Instämmer med föregående talare; ha en trevlig/rolig/mysig resa!

14 februari, 2006 15:23  
Blogger vandrarvild said...

tack tack tack :D

14 februari, 2006 22:25  

Skicka en kommentar

<< Home