tisdag, januari 24, 2006

Hindersmässa

...och tvättstuga

Jaha, då är det dags igen.
I morgon börjar Hindersmässan här i stan.
Är det nån jävel som tycker det är kul att gå på marknad i minusgrader och lyssna på korvgubben som rimmar så hör av er så ses vi där ute. Okej?

Jag ska ändå på stan med mamma(på hennes förslag, kors i taket), leta present till E (fast jag vet redan en tunika hon vill ha så jag måste inte leta alls egentligen) och se om jag hinner tvätta emellanåt trots att jag inte alls vill ner i den där spökiga tvättstugan.
Jag förstår varför det alltid finns tvätt-tid att få där: Även om de andra, i huset boende, inte vet om det så måste de ju känna hur obehagligt det är där nere.
Å, jag önskar jag var sådär spök-naiv igen, när man kunde traska in i alla rum utan att direkt känna efter och känna av. Som det är nu trevar man efter lampknappen och ber om att inte behöva se något man inte vill se när man tänder.
Och man känner sig märkligt lättad när man får gå därifrån igen.

Mammas kommenter på det hela var "Du kanske skulle ha en egen maskin uppe i badrummet då?"
Ja tack!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Mamma och granntanten var där en gång för flera år sen. De tog en snabb blick över det hela, köpte varsin korv, sen åkte de hem och tog sig varsitt glas vin istället. De var nog där i högst 10 minuter och har aldrig åkt på nån Hindersmässa sen dess!

24 januari, 2006 21:59  
Blogger vandrarvild said...

näe, var där idag men det är ju en vanlig jävla marknad, ser inget kul i att ens gå där.

25 januari, 2006 13:59  

Skicka en kommentar

<< Home