tisdag, januari 24, 2006

Låg

Var låg som fan ett tag nu på "morgonen".
Sen bestämde jag mig för att sluta med det. Det fyllde inget syfte.
Funderade på vad för slags förändringar jag skulle vilja göra med mitt liv: För det ligger ju i mina händer.
Ska skriva de där ansökningarna som jag skrev lite på skämt: "Kära arbetsgivare!...."
För om inte vanliga normala(tråkiga, berriga) ansökningar funkar och jag ändå lever på någon slags nåder här i världen så kan jag ju lika gärna testa att vara rolig/cynisk /what ever. Vad har jag att förlora på det?

Samtidigt har jag den här delen av mig som försöker se någon slags mening i det hela: Jag har all den tid jag behöver till att skriva. Det är vad jag alltid har önskat mig.
Men jag var inte beredd på att man skulle vara såhär ensam bara för att man önskar sig ett kreativt liv.
Finns det andra vägar att gå?

Och sen mitt i allt tänker jag att det inte är så illa ändå, att vara jag
men att man alltid kan välja att inte leva om det skulle krisa på riktigt.
Fast inte ens då är jag säker på att jag skulle välja att dö. Jag är för nyfiken på vad som händer sen.

Skriver vampyrnovell också.
Mina vampyrer är roliga. Ska skriva klart den idag och skicka den till K-kvinnan och Jesper inatt.
Och till D om han vill.

4 Comments:

Blogger IT-horan från Skåne said...

Du, vandraren (vilket får mig att tänka på den där apdåliga låten med Nordman) som jag sa förra gången du nämnde dina annorlunda ansökningar.....skriv och skicka dom. Det handlar om att göra intryck och sticka ut bland alla andra...

You go girl!

25 januari, 2006 11:25  
Blogger vandrarvild said...

Åh, Nordman! Jag gillade dem stenhårt förrut. Kanske dags för en nostalgitripp?

Ja fan, jag skriver de där ansökningarna. På det sättet. Vad har jag att förlora?

25 januari, 2006 14:00  
Blogger crrly said...

Varför får inte jag läsa noveller...?

25 januari, 2006 21:47  
Blogger vandrarvild said...

klart du får om du vill!

25 januari, 2006 23:28  

Skicka en kommentar

<< Home