måndag, januari 23, 2006

Mat

Jag är trött på mat.
Kan jag inte få leva på vitaminpiller, vatten och apelsiner i några veckor nu?
Dessutom kommer jag aldrig riktigt på vad jag ska äta. Jag är sällan riktigt sugen på något(om det inte är onyttigt såklart: men ständigt sug efter pommes, fetaost och grädde är väl något man får leva med helt enkelt) och om jag är sugen på något så inträffar det alla gånger ALLTID när jag är pank och inte kan handla något av det ändå. Bara för att det ska vara så. Jävla Murphy, kom hit så ska jag kicka lite arsle!
Det är nog dags att vitlöksfrossa igen(Matperiodare som man är). Det var länge sen. Man hackar ner vitlök i allt utom frukostgrösten, typ, och sen stinker man här i sin ensamhet men man är nöjd för det smakar ju så underbart. Och tzatziki gjord på vanlig youghurt funkar finfint att dippa grönsaker i som kvällsmat.

På vägen hem från promenaden(som egentligen fortfarande pågick eftersom jag gick) mötte jag skolbarn som pratade om att äta daggmask och bita huvudet av grodor. Jag mådde lätt illa av det.
När jag var liten hade jag en kompis som käkade jord. Bara sådär.
Det slank nog ner en och annan mask där.