måndag, januari 23, 2006

kuk och fitta

Frågade efter synonymer till "kuk" häromdagen(via dagbok på annan tidigare nämnd sajt) och K-kvinnan kom snabbt med en: Fläskantenn.

Och det är fortfarande så jäkla roligt..... Tänk er att använda det, eller vara i säng med nån som mitt i allt säger det: "Ta på min fläskantenn!"
Hahaha, jag får skrattkramp!
Plötsligt känns sex överskattat och banalt.

Sen funderade jag på den kvinnliga motsvarigheten. "Fitta" funkar men inte jämt.
Nyordet "snippa" eller om det var "snipa" känns lite för sterilt."Köttgrotta" är ju bara lamt. "Mus" är mesigt och hårigt. Om den inte är hårig borde det heta något annat, dessutom.
Kompisen S kallar det, på skämt numera även om hon som barn seriöst trodde det hette så; "pimpslåda".
I en bok jag läste som barn hette det "Edith". Man kanske ska göra som en del killar gör, och döpa sina könsdelar till ett (kvinno-)namn och låta dem ta över ens liv:
"Nej, det var inte jag som var i säng med dig. Det var Knull-Ulla a k a Krullet som hade sex med dig! Allt är hennes fel! Jag hade inget med det att göra!"


Jag får nog ta och göra en tävling av det här tror jag. Det bästa/roligaste könsordet. Kom igen! Spåna friskt, allt är tillåtet men kommer säkert inte lämnas okommenterat...

15 Comments:

Blogger T said...

Haha, gud en sån idé! Jag håller med, gör en tävling. Jag säger muffen!

23 januari, 2006 12:36  
Blogger vandrarvild said...

Muff! Det funkar med, fast jag har en sitt-PUFF som jag alltid av misstag kallar för siffmuff. Freud, det sajkot, skulle säkert ha en hel del att säga om det *haha*

23 januari, 2006 13:24  
Anonymous Anonym said...

Annars tycker jag faktikt att fitta är ett väldigt bra ord. Dock så benämner min sambo den för apan, fast det beror mest på att vi kallar allt för apa som vi inte kommer på några bättre ord på *host*.

Tror jag väljer att vara anonym denna gång med tanke på hur avslöjande detta blev =)

23 januari, 2006 13:38  
Anonymous Anonym said...

Den lille brandmannen, eller the little fireman om man pratar med nyzeeländare i sandhamn, har av mig använts som synonym för kuk i sammanhang då finkänslighet har varit särskilt på tapeten.

23 januari, 2006 15:13  
Blogger vandrarvild said...

Anonym: Jag har mina misstankar om vem du kan vara ändå så...*hahaha* Men 'apa' ?
Okej... Fitta ÄR ett bra ord som borde avdramatiseras en hel del.

Matte: Den lille brandmannen alltså. Men vad säger du om fittan/musen då?

23 januari, 2006 16:37  
Anonymous Anonym said...

Det är verkligen lustigt det där, hur ord kan ha så olika laddning för olika människor.

Fitta för mig ör ett ord man kan använda i sovrummet om man vill krydda med lite dirtytalking, medan jag inte skulle vara bekväm att kalla mitt underliv för fitta om jag skulle referera till den i en vardaglig situation.

Och min pojkvän tycker det är ett ganska negativt laddat ord, han associerar det med nedvärderande tillmälen så han är inte alls bekväm med att kalla den fitta öht, inte ens i sovrummet.

Lustigt sånt där...

Förslag på synonymer: mutta, gnuggen (fast det låter mer som ett namn på klittan kanske). Hm, ska försöka komma på fler... :)

23 januari, 2006 17:53  
Anonymous Anonym said...

Haha... nu har jag gnuggat geniknölarna och har kommit på en samling namn på vårt vackra underliv.

Ett fint komplement till fläskantenn till exempel är fläskränna... ASG. "Kan du placera fläskantennen i min fläskränna raring?" Ett vackert ordpar som det bara ooozar sexualitet om! *ironi* (för de som inte fattar)

Andra förslag: mjufsan, klafsen, klibben, fluffan, fufflan, buffan, glufsan, fållan, knuttan, kuttran, kliffen, fitterian...hmm, nu har nog min fantasi börjat tryta lite...

Men det är svårt att komma på namn som känns sexuellt laddade...eller kommer laddningen senare när man använt ordet ett tag?

23 januari, 2006 19:20  
Blogger vandrarvild said...

K: Du är ett geni!Fläskränna är hur kul som helst! Klibben och klafsen med, haha.
Men buffan?
Det låter ju nästan som Buffy. Jag kanske ska börja säga det? Eller böff-böff?
Jävlar så SEXIGT! *ironisk*

23 januari, 2006 19:30  
Anonymous Anonym said...

Jag brukar säga mufflan

23 januari, 2006 20:10  
Anonymous Anonym said...

Buffy har säkert en buff som hon buffar med ;)

23 januari, 2006 21:05  
Anonymous Anonym said...

Det är inte ofta jag finner mig använda synonymer för det kvinnliga könsorganet, inget specialområde för mig alltså. Jag brukar peka och fråga "Funkar den?" innan jag får en örfil. Men allvarligt talat så har jag använt orden fitta, mutta och hallongrotta.. i nåt desperat försök att vara en sweet talker.

23 januari, 2006 22:26  
Anonymous Anonym said...

Marängen eller maneten funkar fint =)

24 januari, 2006 00:58  
Blogger vandrarvild said...

Lennart: Mufflan funkar.

Matte: HAHA! Och du är ändå inte singel och kroniskt kåt? Hur funkar det där egentligen. Hmm..

Evilhoney: Marängen?
Hm. Ska fundera på det där.


Å böff böff på er.

24 januari, 2006 13:58  
Anonymous Anonym said...

Beteendet jag beskrev tillhör naturligtvis mitt förflutna. Den enda hallongrotta jag brukar nu för tiden funkar, så jag behöver inte fråga.

25 januari, 2006 13:01  
Blogger vandrarvild said...

Matte: du vet att hallongrotta är en kaka va? Rätt schyssta kakor dock. Sorry, men du vinner inga pris för 'hallongrotta'...

25 januari, 2006 14:04  

Skicka en kommentar

<< Home