torsdag, januari 26, 2006

av största vikt

Till frukosten läser jag expressen och aftonbladet.
Jag lär mig, återigen, ganska snabbt vad som är viktigt i världen.

För svenskarna.

Brad Pitts nya polisonger(han ser ju ut som ELVIS för fan!)
Foppa måste vara borta en hel VECKA p g a en skada. *BU HU*
Nån glasögonprydd snubbe är åtalad för "tsunami-affären"(bara det är ju flera blogginlägg: dramatiseringen och hur allt kallas "affärer"). *gäspar lätt*
Stockholmare har skadedjur hemma, och nagelbandsolja är viktigt, Och drömkök.
Överhuvudtaget är det viktiga att hålla fast i saker som är ytliga, dyra och hjärndöda.
Och så undrar en del varför jag vissa dagar inte gillar människor?
Jag tror det är för att jag är besviken på dem;
jag hade väntat mig mer av all denna hjärnkapacitet och kärlek.


Jag försöker mig på att läsa Skugges blogg men allt jag ser är "bajsbajsbajs. Bacillskräck. Dagisbarn, bacillskräck, Jag klappar mig själv på ryggen. bla bla bla bla bla" så jag lägger ner.
Däremot, till min stora förvåning, har EvaEmma på Aftonbladet faktiskt en poäng med det hon skriver i sin senaste text, om lumpen. Oj. Betyder det här att jag måste omvädera nu?
Nä, fan heller. Allt annat hon skriver är ju bara kaxigt tonårsrevolterande skitsnack.

Utanför på gatan är det tyst och stilla, men jag hör avlägsna dunsar och motorljud
som säger att världen finns kvar där ute

1 Comments:

Blogger crrly said...

Du är KLOK, bejbi. Världen behöver fler som du.

27 januari, 2006 11:27  

Skicka en kommentar

<< Home