onsdag, januari 25, 2006

Fobi, någon?

Alltså, jag har funderat på vad jag har fobi för
(med tanke på det här att D inte gillar manchester.
Vi ska inte skilja oss föresten).
Jag gillar inte spindlar, clowner och dockor.
Men jag klarar ju av att vara nära dem och har funderat på att testa att hålla en sån där stor tung spindel i handen nån gång för det är när man inte märker dem som jag inte gillar spindlar. De stora är hemska men jag klarar mig nog med en rysning bara.
Så jag tycker ju att jag måste ha något mer att vara besvärad av.
Jag pallar naglar mot svarta tavlan-ljud och gaffel mot tallriken-gnissel,
jag har inga tyger som jag ryser av, klarar att sitta med ryggen mot rum och
överlever vikta hörn på boksidor. Jag har inte fot- eller koskräck, pallar tjocka gula naglar
och hår på ryggen och öronhår på gubbar.
Klarar lätt folksamlingar, höga höjder och sprialtrappor som man
ser ner igenom. Fladdrande fåglar, skällande hundar, väsande katter?
Jag vet inte, vad kan man ha fobi för?
Förslag, någon?
Jag borde ju ha nånting mer!

Det här har, seriöst, stört mig i några dagar nu.

1 Comments:

Blogger crrly said...

Jag kan delge dig mina:
höga (eller eh, det räcker med ganska låga) höjder, vatten, hundar (inte längre... alltid), spindlar och andra insekter som är där de inte ska vara (dvs på eller nära mig), folksamlingar (alltså tränglsel), baciller och bakterier, mörkrum, att låsas in/låsa in mig, att sitta fast (sex med handbojor måste vara det läskigaste jag skulle kunna råka ut för... eller nte sexet då kanske men...), offentliga toaletter, trånga utrymmen, fötter, tånaglar, andras hårstrån (särskilt mörka)... Finns massor som jag mår mer eller mindre dåligt/uselt av.

25 januari, 2006 21:26  

Skicka en kommentar

<< Home