onsdag, november 30, 2005

flirtflört

Idag var jag med på ännu en dejtingsajt i ungefär tio minuter. Intressant. Det är gratis att registrera sig men efter tre dagar kostar det pengar. Massor med pengar. Och man får hjälp med vad man ska skriva på sin sida(alltså mallar man kunde välja alternativ på " jag är en trevlig ..... som tycker om att ....... Jag letar efter........") plus flirtningstips.
Jag var givetvis tvungen att kopiera dem:

10 flirtningstips.
Att flirta är en attityd. En bra flirtare har bra självförtroende och är inte rädd för att ta risker. Var entusiastisk och positiv. Det fungerar. Det svåraste är ofta att starta en konversation. Här följer några tips.

Starta en konversation: Var entusiastisk och positiv! Ha en startfras klar. Du kan börja med att skriva en rolig kommentar eller en fråga.

Fråga personen något om henne eller honom. Du kommer oftast att kunna hålla igång konversationen då de flesta faktiskt tycker om att berätta om sig själva.
Ha roligt, var lättsam och spontan.

Kommentera hennes eller hans hobbies.

Visa intresse för hennes eller hans personliga profil. Ställ frågor om den.

Om det var det något i hennes eller hans profil som påminner dig om någon bra historia eller egen erfarenhet, dela med dig av det!

Om ni båda har barn, fråga om hennes eller hans barn. Ämnet är outtömligt.

Fråga henne eller honom om favoritrecept, mat och restauranger etc...

Var intresserad och fråga om intressen, jobb, drömmar, mål etc.

Ge henne eller honom komplimanger. När du ger komplimanger, var ärlig och seriös eller rolig.

Sist men inte minst, försök att vara dig själv. Bara för att du flirtar och inleder en konversation så behöver du inte spela Don Juan!

Men alltså; ha en startfras klar? Och jag kommer inte ifrån det där med att flirta över nätet; det är ju bara på låtsas alltihop. Lägg ner, ta en fika på en gång istället för att mesa fram och tillbaka i hundra år. Det är mitt tips. Ni vet, singelbruden med hångelcrawings... Ergo: lyssna inte på mig.

3 Comments:

Blogger Gudinnan said...

Vet du, jag träffade min Darling på en dejtingsajt....Inte SD dock. Det tog tre dagar från det att jag registrerat mig där till dess att han mailade och fick mitt intresse.

Jag skrev väldigt rakt om vem jag var, vilket liv jag ville leva och vad jag värdesatte.

Och tro på f*n, en kille som matchade mig dök upp ganska så pronto. Det finns tillfällen då nätdejting fungerar =)

30 november, 2005 11:00  
Anonymous Anonym said...

Har funderat på att testa att kommentera dina inlägg ibland, men det har inte blivit av... Men nu kände jag ett MÅSTE! =)

Har jag talat om att sambon och jag träffades via nätet? På Sylvia...? Tror att jag har gjort det, men blev osäker... :)

Jag dissade honom ganska länge, för att han verkade så "vanlig". Men när vi väl sågs fanns det så mycket mer, än det som kom fram genom mailen... *glad*

30 november, 2005 11:38  
Blogger K said...

"ärlig och seriös ELLER rolig"? då kan man för fan vara skitrolig och elak samtidigt. jag blir så trött på det här alltså.

30 november, 2005 18:28  

Skicka en kommentar

<< Home