fredag, september 16, 2005

EvaEmma

Jag har redan skrivit om ovan nämnda donna för nån månad sen men nu har hon skrivit något sånt där underligt igen och jag kan inte låta bli att tänka att det är så uppfriskande hur ungdomarna av idag är så cyniska och bittra av sig.

Det är verkligen sådana människor jag vill läsa, sådana människor jag sätter min framtidstro till; kaxiga, bittra och cyniska sprider de sina underbart välvalda ord över jorden.

EvaEmma är kolumnist på Aftonbladet och jag börjar misstänka att det hela rör sig om ett skämt från redaktionens sida; de kan väl inte på allvar tycka att hon är en god skribent och seriöst betala henne?!

Eller, som jag läste igår, så är hon en fejkad människa. Bara för att skapa diskusisoner. Det har ju lyckats. Men det säger ju en hel del om desperationen från Aftonbladets sida, fejkad eller inte.

Hon skriver bl a (helt taget ur sitt sammanhang dock) i krönikan: 'Dejta på nätet..'
"Internetdejtare är inget annat än horor som bjuder ut sig och torskar som på konstgjord väg försöker få till det de inte är människor nog att kämpa för i verkligheten. Film är bäst på bio, och människor i verkligheten. Så är det bara."

Bedårande.Jag hoppas hon träffar sin nästa kärlek på internet. Det måste smaka gott att äta upp sina egna ord nämligen.
Sen har hon uttalat sig om bloggare med, i krönikan efter. Det är lite roligare.
"Det verkar vara ”inne” att få alla att förstå hur sårad och missförstådd man är egentligen, trots att man tar ställning och vågar sig på att ha åsikter om saker och ting. På det sättet skyddar man på ett vekt och osportsligt sätt sig själv från att bli kritiserad [...]De allra flesta bloggare verkar kämpa och slita för att få till något slags medlidande som ska få oss läsare att beundra och ömka dem [...]eftersom de hellre vill bli gullade med och klappade på huvudet än behandlade som vuxna människor som är kompetenta att stå upp för vad de gör och tror på.
Jag skulle aldrig omyndigförklara mig själv på det sättet."

Nej, EvaEmma, det gör du ju så bra ändå.

2 Comments:

Blogger PGW said...

Puh, skönt att höra att det inte bara är jag som inte förstår poängen med henne. Antar att hon är Aftonbladets gnälliga svar på Skugge?

17 september, 2005 23:37  
Blogger vandrarvild said...

Ja, förmodligen. Tyvärr.
Som om det ger dem rätt att vara dryga. Skugge är inte mkt bättre, tyvärr.

18 september, 2005 16:46  

Skicka en kommentar

<< Home