fredag, september 16, 2005

presenter

Någon frågade vad jag önskar mig inför min kommande födelsedag och givetvis blir jag helt blank i skallen och kommer bara på skitdyra saker som ingen har råd med.
Sen kom jag på det: en tesil, en sån där i tyg så att man slipper teslams på botten av muggen. Te-slamsor är inge trevligt.
Och Helena hade plastskedar från Finrummet i olika färger, turkost, rosa, svart, som jag gillade. De är billiga med, 9 kr styck. Det kan jag önska mig utan att skämmas, trots att jag erkänner att jag ÄLSKAR att få presenter.
För det gör jag. Jag blir skitglad över en mugg tots att jag har 30 till i skåpet. Jag blir skitglad över färgglada plastiga saker och bilder som köparen/givaren har gett för att de tycker om den själva.
Jag blir skitglad över ett paket glutenfria kex och en burk honung och en bränd blandskiva eller film.

...och in i skallen kommer nu nån kommentar från ett vännersvsnitt, och Phoebe: 'Oh, toiletseat covers!!!!' (som hon får av Chandler och Joey efter att de handlat alla sina julklappar till vännerna på en mack. Rachel får en burk läsk.)
Åh, så TV-skadad man är.
Säger jag med ett stort leende. Vad vore världen utan Vänner, Scrubs, Simpsons, South park?
En mindre amerikaniserad plats, okej, men ändå?!