tisdag, september 20, 2005

Att vara naiv

Ibland tänker jag på om det är en välsignelse eller en förbannelse att vara naiv.
Det verkar onekligen ganska skönt. Det beror väl på inom vilket område man är naiv. Gäller det kärlek kanske det är skönt, blir man sviken kanske man kraschar men kommer över det snabbt, medan man, om man är cynisk, kanske ältar det hela en längre tid och drar med sig misstänksamheten när man ska träffa någon ny. " Det är klart den här personen kommer såra mig, det gjorde ju den förra..."

Ibland skulle det vara bra att kunna gå in med ett oskuldsfullt sinne i varje dag av livet. Att fortsätta att vara naiv är att behålla hoppet om allt, att vara uthärdig.

*********

Tack för att P3 finns. Och varma fleecetröjor och varm choklad och..... Äh, who am I kidding, det händer inte speciellt mycket här, jag vill hem och ligga i min säng och värma händerna på nån söt killes mage. May I? Pretty pleaze? Jag är en jävel på att pussa i nacken, om den ev. söta killen gillar sånt.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vilka krav. Måste han vara söt?:D Räcker det inte med att han har mage?

20 september, 2005 12:15  
Blogger vandrarvild said...

jo, jag antar att det går bra att värma händerna på någon mindre attraktiv killes mage med. *hehe*

20 september, 2005 13:42  
Blogger crrly said...

eller en tjejs?

20 september, 2005 15:15  
Blogger vandrarvild said...

Mmm, tjejmage funkar det med

20 september, 2005 18:08  
Blogger Kaptenen said...

Nu börjar det lukta desperation:D

21 september, 2005 06:02  
Blogger vandrarvild said...

nja, jag har väl aldrig påstått mig vara 100% straight så...

21 september, 2005 09:25  

Skicka en kommentar

<< Home