tisdag, augusti 30, 2005

Råtthål

Min källare är ett råtthål. Det är riktigt illa, de har satt upp varningsskyltar för att råttgift är utlagd och nu när jag flyttade in var jag rätt glad att ha så pass mycket plats i lägenheten att jag egentligen inte måste ha nått viktigt där nere. Annars står det rätt säkert; den dörren tar man fan sig inte igenom. Fönster finns det inga.
Det luktar mögel i trappen ibland, som om luften nere i källaren plötsligt börjar röra sig och någonting drar med sig lukten upp.

och vad ville jag säga med det här nu då?

Jag minns inte, eftersom jag skrev de första raderna för över en timme sen och hann glömma bort det.
Men min källare är ett råtthål.

Nu minns jag: jag har alltid samlat på mig en massa skrivblock och nu när jag inte hittade några här uppe trodde jag att jag skulle bli tvungen att gå ner i källaren(vilket hade betytt att jag behövt ringa mamma, jag går fan inte ner dit!).
Sen kom jag på att jag har plastlådor i klädkammaren där de kunde vara.
Det är bara det att det är tre meter i tak där inne. Jag är en å sexti, give or take. När jag drog ner lådan som jag tror blocken är i så insåg jag att jag inte kommer få upp den igen.
Till det krävs det muskler.
Tyngdlagen är en satmara.