tisdag, augusti 30, 2005

Då lägger vi ner...

Behöver ta en promenad men nu börjar det känns som om att jag inte vill gå ute ensam. Speciellt inte efter att de där två svinen i parken frågade mig idag om jag ville ha sex.
Bara för att jag är kvinna så tyckte de att de hade rätt till det. För att jag gick förbi.
Jag blev inte rädd eller så, mest förbannad och funderade på om jag borde ha smilat mot dem och kommit så nära att jag kunde knäat upp kulorna i höjd med magen på dem.
Det hade i alla fall varit tillfredställande.

men plötsligt blev jag så medveten om det: att jag är kvinna och en del tycker sig ha rätt att döma en efter det, en del tycker sig vara i sin fulla rätt att se en som ett objekt.

Killar borde lägga ner det där porrtittandet. Det är inte verklighet.

Om jag ska vara ett objekt så vill jag ha en trigger och sprängas i ansiktena på dem. Den där tampongen med spetsen i ter sig inte som en alltför dålig idé faktiskt. Varför inte göra den laglig?
För att de som bestämmer är rädda att just deras offer ska ha en sån kanske?
För att de tycker det är ett vapen?
Well, gubbslem, när det är säkert att gå naken på gatorna vilken tid som helst på dygnet och man samtidigt är tjej:
Då lägger vi ner våra vapen.

2 Comments:

Blogger Kaptenen said...

Word.

30 augusti, 2005 22:12  
Blogger vandrarvild said...

vaddå, Word???? Förklara.

30 augusti, 2005 22:32  

Skicka en kommentar

<< Home