onsdag, augusti 17, 2005

Här skriver jag

'Jaha, är det här en blogg alltså' sa han och ser på skärmen.
'Ja, det här är min blogg. Sen skriver folk vad de vill, en del har politiska bloggar.' Jag visar honom olika bloggar.
'Jaha...' säger han dröjande.
'Du kanske ska skaffa en du med?'
'Jag vet inte vad jag ska skriva då.'
Han sätter sig på golvet framför datorn, nära mig, jag har mina ben om hans och handen på hans rygg.
Jag visar honom en kortfilm jag gillar.
Jag tittar egentligen inte på filmen.
Jag tittar på honom när han ler. Jag tittar på honom lite senare när han blir förlägen. Jag tittar på honom när han ligger med slutna ögon intill mig. Jag tittar på honom när han går hem mitt i natten. Jag tänker att jag inte kan blunda igen, jag vill inte.
Jag vill se det här, klarvaket. Jag vill se honom.


Det här är alltså en blogg.
Här skriver jag vad jag vill.

3 Comments:

Blogger crrly said...

DET BÖRJAR LIKNA KÄRLEK, BANNE MEJ....!!!

Hoppas du fick den på hjärnan nu!!

*moahahahaha*

;p

17 augusti, 2005 12:01  
Blogger vandrarvild said...

tur för mig att jag inte kan melodin till den låten då... *hehe*

17 augusti, 2005 12:49  
Blogger crrly said...

Skit också! Fan, jag får la ringa dig snart och sjunga den för dig! ;) Du kommer inte undan...!

17 augusti, 2005 14:20  

Skicka en kommentar

<< Home