torsdag, augusti 18, 2005

Morgon

...det här är en av alla mornar där man är tung i huvudet redan när man vaknar, när vädret utanför är minst lika tungt och grått, och man dröjer aningens för länge med att göra frukost för att man ska må bra av det.
det här är en av alla dessa mornar när man undrar vad som ska få dagen att gå, vad som ska bli dagens andra färg, eller om det bara kommer att vara grått.

det här är en av alla dessa mornar när man inser att det här är ens liv, och yrseln beror på att man kanske inte vill veta eller kanske inte orkar ta itu med det. det här är en av dessa mornar när man inser att orsak och verkan i hög grad funkar i ens eget personliga liv med, och man är inte säker på att man gillar det.

och det är en av dessa mornar när en kopp te, perfekt komponerad av mig själv, och två mackor med ost och synen av olästa böcker som ligger och väntar på mig på bordet plötsligt lyser upp hela dagen; det här är mina val och mitt liv.
det finns saker att göra, visst, men jag väljer själv. jag väljer mina dagar och mina drömmar själv.

tanken på att jag förmodligen får träffa sms-killen i eftermiddag gör ju inte dagen sämre heller.