söndag, maj 27, 2007

rabbit

Jag ska jobba nästa vecka. Innan dess måste jag göra något väldigt drastiskt med mitt hår för jag kan inte jobba på stora stora företaget och se ut såhär. Jag önskar jag var en pojkflicka, en av de där magra seniga brudarna som passar skitbra i rakad skalle eller jättekort hår utan att de för den delen ser butchiga ut. Själv skulle jag se ut som en rabiat flata i rakat. Och nej, jag menar inte att flator är rabiata, men eftersom jag mest ser rätt sur ut skulle det inte riktigt funka.

Är inte "rabiat" ett roligt ord? Jag tänker alltid på den där Felicia -hon som blir ihjälslagen av sin man när hon börjar spotta körsbärskärnor och pratar om djävulen- i Häxorna i Eastwick när jag säger det ordet. Hon var rabiat. Samtidigt var hon den enda som fattade vad som hände. Men ändå: rabiat.
Inte helt konstigt tänker jag på kaniner. Rabbit. Rabiat Rabbit; ivrigt knullandes för att skapa fler rabiata rabbits.
Hahaha!
...Oh, come on, make my day.

Etiketter: , , , , ,