söndag, maj 27, 2007

jävla villaunge

Vi bor granne med en villaunge. Han har lägenheten ovanför oss. Jag kan sätta tusentals kronor på att grabbhalvan växt upp i en villa nånstans och det här är hans första lägenhet.

Jag hatar villaungar som flyttat till lägenhet. Jag brukade vara en sådan själv. "Grannar, vad är det? Jaha, hörs det till dig, det trodde inte jag! Sänka volymen på stereon, vad menar du?"

Idag har han spelat punk på högsta volym, med fönstret öppet. Samtidigt har han tvättat fönstrena eller nått för det har strilat ner mängder med vatten på vårt köksfönster och skvätt en massa fläckar.
Och när han går så klampar han som fan.


jävla villaungeslynbrathalvakukungjävel. Stick och brinn med dina jävla förfester för dina bonniga polare som vrålar i trappen som om ni är de enda i huset. Lär dig stänga hissdörren och tror du ingen fattar att det är DU som slänger en massa konstiga saker som pajar sopkomprimeraren hela tiden: Det började ju samma vecka som du flyttade in. Jävla nöppe, flytta hem till mamma igen. Hon är ju åtminstone trevlig mot folk.

Etiketter: , , , , ,

2 Comments:

Blogger KuriÅsa said...

Ring Securitas! Det gör jag med mina villaungar.

27 maj, 2007 21:51  
Blogger vandrarvild said...

eller så går vi upp och stryper honom.

28 maj, 2007 18:09  

Skicka en kommentar

<< Home