torsdag, mars 22, 2007

yes, we have no bananas

Jag har fått mail. Men glöm för guds skull inte att läsa inlägget under detta!!!!!

Hejsan! Kopiera texten (inte vidarebefordra) hela detta mail i ett nytt mail som du kan skicka. Ändra alla svaren så att de stämmer för dig. Skicka det sedan till en hel hög av människor i din maillista, INKLUSIVE den person som skickade det till dig. Poängen är att du skall lära känna en massa små fakta om dina vänner. Det är roligt, och det är lätt!

1. VAD HETER DU? Lena
2. VAD ÄR DET FÖR FÄRG PÅ BYXORNA DU HAR PÅ DIG? Grå.
3.VAD LYSSNAR DU PÅ JUST NU? nån reklam på teve, och D som pratar om sina bilder. Jag visslar dessutom på Kiss from a rose. Det är en finfin låt.
4.VAD GJORDE DU IGÅR KVÄLL? Såg Last King of Scotland, var krasslig i soffan och låg mest och halvsov.
5. VAD VAR DET SISTA DU ÅT? youghurt, en klunk vatten. Tänkte göra te nu.
6. HUR ÄR VÄDRET HOS DIG JUST NU? mörkt och kallt med en knäppis utanför som kastar imaginära skor ifrån sig(sant!).
7. DEN SISTA PERSONEN DU TALAT I TELEFONEN MED? Martin.
8. DET FÖRSTA DU LÄGGER MÄRKE TILL HOS DET MOTSATTA KÖNET? Ögonen, underarmarna
9. GILLAR DU PERSONEN SOM SKICKADE DETTA TILL DIG? Ja, det var ju Nina som skickade det!
10. HUR MÅR DU IDAG? Hyffsat nu. Har haft magkatarr hela dagen annars.
11. VILKEN ÄR DIN FAVORITDRYCK? Te och vatten.
12. FAVORIT ALKOHOLBASERAD DRYCK? Äppelcider -de som inte luktar ostädat toalett!
13. FAVORITSPORT? *gäspar stort*
14. HÅRFÄRG? Ja, hårfärg är ngt som folk i allmänhet har. Min är obestämt rödsvartlila i några dagar till.
15. ÖGONFÄRG? blå
16. SOLUPPGÅNG ELLER SOLNEDGÅNG? Soluppgång
17. SYSKON Å DERAS ÅLDER? En syster, hon är väl 39 tror jag.
18. FAVORITMÅNAD? september. säg det flera gånger om, visst är det fint!
19. SENASTE FILMEN DU SÅG? Last King of Scotland, Eragon, Totoro och ett Buffyavsnitt
21. FAVORITDAG PÅ VECKAN? Har nog ingen. fast jag är född på en torsdag så torsdagar känns lite bra.
22.FAVORITHOBBY? skriva, läsa, film
23. ÄR DU FÖR BLYG FÖR ATT BJUDA UT NÅGON? Haha, knappast.
24. FAVORITLÅT(ar)? landlocked blues och många fler
25 SOMMAR ELLER VINTER? De där sommarnätterna när allt är så lovande, och de där vinterkvällarna när stearinet flyter ut i sina hållare och man kryper upp i soffan för att läsa
26. KRAMAR ELLER KYSSAR? Kramar.
29. VILL DU ATT DINA VÄNNER SKA SVARA? Näe, för jag la ut det här i min blogg så att de ska slippa :)
30. VEM ÄR DET STÖRST CHANS ATT HON/HAN SVARAR? Någon som tänker att h*n vill ha något att göra.
31. VEM ÄR DET MINST CHANS ATT HON/HAN SVARAR? hur många som helst. Syrran t ex, hon har aldrig kommenterat min blogg fastän jag tror hon läser varje dag.
32. HUR BOR DU? I en tvåa med Darling.
33: VAD LÄSER DU FÖR BÖCKER? just nu läser jag "Kalla det va fan du vill", och "Harry Potter och den flammande bägaren".
34. HUR SER DIN MUSMATTA UT? fyrkantig, blå med bubblor. Rätt ful. Jag vill ha en sån där som ser ut som en persisk matta.
35. FAVORITSPEL? svälta räv. eftersom jag REGERAR på det. Annars beror det på spelet. Jag saknar det där jag hade på datorn förrut, när små drakar skjuter på bubblor som rasar. Vet nån vad det heter så att jag kan skaffa det igen? Jag är rätt bra på DOOM med fast det är så lamt.
36. KAN DU NUDDA DIN NÄSA MED TUNGAN? Vet inte om jag vill slicka på min näsa nu i början av pollensäsongen...
37. KAN DU KORSA ETT ÖGA ÅT GÅNGEN? Jag har ett kors. Och vad ska jag korsa det ena ögat med egentligen?
38. ÄR DU ROMANTISK? Ibland är jag pinsamt romantiskt och skäms som fan för det.
39. SKULLE DU SÄGA SJÄLV ATT DU ÄR LYCKLIG? Lycka är abstrakt och daglig.
40. VILKA HAR DU SÄNT DETTA MAIL TILL? Ingen.
41. VAD SKA DU GÖRA IMORGON? Gå på Macbeth på kvällen. Skriva bok innan det. Hinna söka jobb med.
42. VAD ÄR KLOCKAN JUST NU? 01.00

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Spelet med dom små drakarna heter "Bubble Bobble" och Johan har det!

Om du frågar snällt så kan du nog få det, till mobilen!
:o)

// S som i D:s syster

22 mars, 2007 11:42  
Blogger Pastor_Bentonit said...

Lirar du DOOM?! Då är du härmed utmanad ;-)

22 mars, 2007 22:55  
Blogger crrly said...

Åh, Kalla det vad fan du vill är ju SÅ bra!!!! :)

26 mars, 2007 17:50  
Blogger vandrarvild said...

S: min mobil är skitgammal och pallar inte det spelet, men kan J fixa det till datorn blir jag jättenöjd! :)

Pastorn: utmanad? NOOOOOOOO! jag kan inte börja spela spel, jag kan inte sluta!

Crrly: Ja, det jag har läst hittills är finfint!

28 mars, 2007 20:13  

Skicka en kommentar

<< Home