torsdag, januari 18, 2007

När D frågar vad jag ska göra idag blir jag plötsligt tyst. Göra? Idag? Eeeh.. Måste jag bestämma det nu? Klockan är ju bara lite efter två. Det REGNAR ju ute! säger jag med ögonen uppspärrade i förvånad förfäran.

D ska iväg och jobba lite. Jag har kvällen för mig själv.


Men jag tror jag måste ut lite för att inte bli galen här.
För att jag inte skapar mig nån social fobi. Så jag gör nog småsaker idag. Går till Claes Ohlsson vid triangeln(finns det några fler i stan, jag vet faktiskt inte) för att köpa batterier till stegräknaren trots att de har det på Hemköp femtio meter bort; går till det där antikvariatet i andra änden av Föreningsgatan även om jag egentligen inte ska köpa nån bok(yeah, right!) och kanske inhandla lite småsaker på vägen hem igen. Lite mer svart färg och några kuvert till de där breven som jag äntligen börjat skriva till de människor som blev lovade brev en bra bit innan jul.


Men samtidigt känner jag det där igen: det inre tvånget till att uträtta saker. Producera mera, eller döööö!
Jaja, jag ska.
En annan dag


'
'
'
'