söndag, januari 14, 2007

idag får man skriva snabbt. vi har visserligen bara haft strömavbrott en gång och då bara i fem minuter, men med tanke på vinden utanför och att det med jämna mellanrum blåser förbi lite grus och en och annan plastpåse utanför fönstret så är det nog värre än vad det verkvar vara här inne i min skyddade lägenhetsverkstad. Det ska vara en orkan, och visst, huset dånar som fan och människor håller sig mest inne men jag tänkte göra som vanligt ändå idag; inga märkvärdigheter. Fast jag skriver nog hellre för hand idag än på datorn


Föresten var 80talsfesten igår hur kul som helst. Om hon gör som hon lovat så kommer jag snart länka er till en jäkigt rolig historia om en badmössa. Men jag skriver mer om den senare eller imorrn när jag inte känner samma stress över eventuella strömavbrott som kan förstöra mitt fulbloggande såhär på söndagseftermiddagen. Snart tänder jag stearinljusen, in case of emergency, men innan det blir mörkt måste jag nog duscha...