lördag, januari 13, 2007

Jag ska på åttiotalsfest ikväll.

Gissa hur mycket åttiotalskläder det finns på loppisarna numera.
Just det: inte ett skit.

Och det som finns i alla andra klädaffärer är inte riktigt 80-tal, det är en modifierad version av 80talet, skapat av de som var med sist och nu har tagit bort alla de där verkligt fula sakerna för att anpassa allt till 80- och 90talisterna(som i sin tur traskade rätt in i det. SUCKERS!)

Jag ska nog ha en nittiotalsfest snart. För sådana kläder finns det massor av på varje second hand. Har jag sagt att jag är en sjuhelvetes partyfixare?

4 Comments:

Blogger xxara said...

vad har man på sig på en fängelsefest då???
handbojor och randiga kläder med ett nummer på ryggen, eller vad?
eller så klär man ut sig till michael scofield... fast då får man ju varenda tjej klängande på sig - kan iofs vara trevligt, men då vill man ju helst veta i förväg vilka som kommer.

(eller varför inte kim jong-il-overall förresten... då skulle jag verkligen se ut som en intern och gå helt fri från kläng. får nog tänka till lite och bestämma vad jag är ute efter - kläng eller inte - och anpassa utstyrseln efter det...)

13 januari, 2007 19:42  
Blogger vandrarvild said...

eller så kan du vara fångvaktare. Glöm inte handbojorna bara! :)

14 januari, 2007 01:32  
Blogger The Blogger Formerly Known as Ensamma Mamman said...

Jag som försökte bli av med alla mina gamla åttiotalskläder till secondhand-affärerna i somras, och de ville inte ta i dem med tång ens. Jag försökte skämta om att jag fick spara dem tio år till, så att de skulle blli populära, och de sa personalen "Jaaah", med en min som tydlilgt uttrycktet att de där kläderna kommer aldrig bli inne igen.

Så då gav jag dem till Myrorna.

14 januari, 2007 10:58  
Blogger vandrarvild said...

haha, hur gamla var de som jobbade på den second hand-affären egentligen?

14 januari, 2007 13:53  

Skicka en kommentar

<< Home