torsdag, januari 11, 2007

cheap trick?

På tal om produktplacering på bloggar så funderade jag på om jag skulle ställa upp på länkar till bokhandlare - om jag får rabatt på böcker, kanske musik och film?

men eftersom jag är jag så måste jag ändå tänka på: Hur billigt säljer man sig egentligen? Vad är ett skäligt pris och när bör man skämmas? Ska man, som vissa andra bloggare, sälja sig till priset av en trisslott eller bör man kräva saker som ligger i linje med ens person och integritet?

Men: Varför ens gå med på att länka? Företagen får gratis reklam och klappar sig stolt på huvudet. Konsumenten lallar runt på bloggar och tar in intryck.
Det hela ter sig egentligen lika korkat som att bära runt märkesnamn på kläder och väskor: Du betalar för att göra reklam för dem. Vissa människor är dessutom så jävla korkade att de betalar MASSOR med pengar för att göra reklam för företag.

Vad var det nu det hette... Hjärntvätt? Eller är varje konsument en billig bimbo?

1 Comments:

Blogger Peter Madison said...

Hehe...du vännen...jag är varken hjärntvättat eller billig bimbo...;) Anledningen till att jag la upp länken finns förklarad och för egen del är det inte en så stor grej...egentligen. Det var ett medvetet val, inget som gjorde ont och om två dagar är allt glömt för ingen jävel orkar eller bryr sig om att läsa det iaf...

Easy come easy go eller hur? Så är det i slit å släng samhället vi lever i. Som vi dessutom alla bidrar till även om vi gör allt för att tror vi inte är en del av det.

Men jag ger dig rätt Lena. I sak.

Bara så du vet....:)

11 januari, 2007 15:19  

Skicka en kommentar

<< Home