torsdag, augusti 17, 2006

Nu snart sen

Det tog ett tag innan jag kom på att jag faktiskt lever i nuet. Nu. Inte sen, inte snart, inte då.
Men jag väntar ändå, på jag vet inte vad, och tills dess har jag lånat ungefär 25 böcker om anarkism, filosofi och letat efter något om satanism men utan större framgång.
Örebro bibliotek är något konservativa; som om de är rädda. De har inte något alls av LaVey eller Crowley och överlag är utbudet rätt torftigt på många områden som kanske inte intresserar alla men som ändå skulle sitta som juveler i kronan på utbudet i stort.

Så nu ska jag researcha järnet. Om vad vet jag inte riktigt, det är mer en magkänsla jag har, om att vara något på spåren. Mer en teori än något färdigt, men det var som om händerna och ögonen arbetade lite på känsla när jag letade saker i innehållsförteckningar och register och förnuftet var den del som blev häpen för hur mycket känslan kom fram till.

så nu, kära köksbord, kommer jag inte se din yta på ett bra tag. Och dear post it-lappar*, sluta göm er, vi har saker att göra.


*Jag har en viss svaghet för postitlappar och vill ha alla färger och storlekar bara för att kunna sätta upp lappar lite här och var, om så bara med korta ord som 'kärlek' och 'styrka' eller chokladsug'.

4 Comments:

Blogger Grus said...

Jag hoppas du delger dina upptäckter allt eftersom. Tror jag faktiskt har en pocket av (eller om det var om) Crowley inköpt på SF-bokhandeln liggandes någonstans som jag kan donera till projektet. Eller så minns jag helt fel. Svart och med pentagram var det i alla fall.

17 augusti, 2006 21:27  
Blogger vandrarvild said...

Vill du inte ha den kvar så skicka hit den! :)
pentagram och svart, låter scary, haha. Eller nått.

17 augusti, 2006 23:04  
Anonymous Anonym said...

Förmodligen köper de inte in t ex Crowley och LaVey eftersom de är trötta på att böckerna blir stulna efter en vecka *s*

19 augusti, 2006 17:24  
Blogger vandrarvild said...

Conan: Näe, tänkte så jag med. Så jag får väl köpa dem själv, leta på nån loppis eller antikvariat och lita på min.. goda tur *hah*

20 augusti, 2006 00:49  

Skicka en kommentar

<< Home