onsdag, augusti 16, 2006

förvirrande

Det kanske är tillgängligheten, men när jag ska välja vilken musik jag ska lyssna på ibland så blir jag helt förvirrad och vet inte vad jag ska välja. Det finns så mycket, och jag älskar det, men vad är jag egentligen sugen på att höra? Opera kanske vore fint, eller vill jag höra type o negative. Eller eva dahlgren kanske? Eller joanna newsom?
Ladytron då? The strokes?

Det är bra att det finns att välja på, men vilket val är då det bästa?
Samma sak i affären; ska jag välja den eller den mjölken, smöret, youghurten, kryddan, frysgrönsaken, läsken, märket på konserverna, köttbiten o s v.
Eller vilken klädstil ska jag anpassa mig till.
SKA jag anpassa mig, eller är det okej att inte göra det? Vilket val är det bästa valet?
Förvirrande.
Jag tänker att det här händer för att människan ska utveckla en bättre magkänsla, en renare intuition.
When in doubt, liksom.

men nu, frukost. Sen ska jag träffa S.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är därför random i iTunes är så bra. Den brukar veta. Och annars märker man ju i alla fall när det blir fel och kan klicka sig vidare. :-)

16 augusti, 2006 17:00  
Blogger deusexmach said...

Appropå opera. I kväll ska de visa Figaros Bröllop på SVT. Tyvärr visar de den samtidigt som fotbollsmatchen....men hallå! ge oss fotbollsintresserade operaälskare en chans!

16 augusti, 2006 17:37  
Blogger listoplisto said...

Jag var ute och promenerade idag och tog med mp3-spelaren men hade ett elände med att fylla den innan... det slutade i alla fall med en märklig blandning av Eminem, Joss Stone, Moneybrother, Frida Snell, Jack Johnson, Magic Numbers och lite annat. Och promenaden var skön :-)

17 augusti, 2006 14:39  
Anonymous Anonym said...

Excellent, love it! Wrights kitchens leamington spa Discontinue kitchen cabinets wooden gun cabinet aston martin station Quit+cigarette+smoking Volkswagen 1986 vw westfalia joker diesel remote access to all computers on lan Bontril sa melfiat 105

01 mars, 2007 15:17  

Skicka en kommentar

<< Home