torsdag, augusti 17, 2006

...bara du slår en signal

...och det är ungefär nu som rastlösheten brukar infinna sig och
efter att ha sagt till en vän att han kan ringa om han känner för att prata, för jag misstänker att han kanske behöver det, så funderar jag på telefonsamtal i stort och alla de där gångerna som jag lovade att ringa men inte kunde eller hann eller bara glömde det rakt av; alla de gångerna kommer tillbaka igen, förlåt att jag missade att ringa för nu väntar jag på samtal som aldrig kommer och jag vet inte om jag ska vara störd eller förbannad på att en del är ens vänner till en viss gräns, så länge det passar dem och jag har varit den vännen jag med så jag vet hur det är att vara på andra sidan. Därför är jag så störd. Jag borde hata människor istället för att inte vilja ge upp allt hopp om dem.

huvuden rullar och natten tränger allt längre in i människors sömn.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Gud så jag känner igen mig. Kram

17 augusti, 2006 23:57  
Blogger rosa fluff said...

Just vad jag oxå funderar på just nu.
Det här med vänner eller inte vänner...
Det är komplicerat.

18 augusti, 2006 00:04  
Blogger Aronson said...

Och vad jag önskar att jag kunde få veta definitionen av "vän". Jag menar, har jag några vänner egentligen? Om de viker undan menar jag? Och hur ofta får en vän vika undan och ändå kalla sig min vän?

Svåra frågor. Och inget för mig just nu egentligen.

18 augusti, 2006 00:11  
Blogger vandrarvild said...

Jamen, det där med vänner eller inte vänner. Hur långt ska det behöva gå för att man ska kalla dem inte-vän?

jag brukar tänka att så länge jag kan prata med dem om saker som känns viktiga så är de en vän. Sen har jag nog olika vänner för att prata om olika saker med.

men det är sent, vi sover och tänker på vänskap imorrn istället.

18 augusti, 2006 00:56  

Skicka en kommentar

<< Home