torsdag, juli 06, 2006

mer tjuvlyssnat

Fan, jag sitter och skrattar här så att jag knappt kan svara i telefonen.
Måste bara lägga till den här med, för den är fan så rolig! Speciellt när jag hör det i skallen med norrländsk dialekt...

Det var liksom lite väntat att han skulle göra den jämförelsen
Buss från Vilhelmina, Stockholm Central

(En kvinnlig narkoman står mitt i gatan och blockerar bussens framfart).
Norrländsk chaffis: Men flytt på dig knarkartant! (tutar blinkar med heljusen utan resultat).
Norrländsk chaffis (till resenär): Due som äe Stockolmare! Va fan skai göra?Resenär: Kör på henne lite försiktigt kanske?(Bussen kryper fram och ger narkomanen en liten lätt knuff.
Tanten reagerar inte och bussen stannar helt igen).
Norrländsk chaffis: MEN DÄ Ä JU OTROLIGT. HON ÄE JU TAMEFAN DUMMARE ÄN RENARNA!!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

:D
den sidan förgyller alla mina dagar!

06 juli, 2006 10:54  
Blogger vandrarvild said...

min med, men jag kan inte läsa den när jag svarar i telefon för jag börjar alltid skratta som fan och värre blir det när jag vet att jag absolut inte _får_ skratta. Så givetvis skrattar jag ,och måste vänta med att svara...
Men renarna, jävlars så kul!

06 juli, 2006 12:04  
Anonymous Anonym said...

Hehe, ja, har man nån gång stött på renar under en bilfärd så vet man att ett mer stoiskt puckat djur sällan har skådats! Eller så är det jävligt smarta som har gjort iakttagelsen att människor oftast är så blödiga att de inte kör på nån som i godan ro ligger på den skönt blåsiga vägen och idisslar kvällsmaten... :D

06 juli, 2006 14:50  
Blogger Gudinnan said...

*s* det är precis så där man gör med renarna som vägrar flytta på sig, man buffar till den lätt och försiktigt så att de lommar iväg.

/Norrländskan

09 juli, 2006 11:15  

Skicka en kommentar

<< Home