torsdag, juni 29, 2006

torsdag

Idag kommer farbror doktorn hit och jag fick en tid kl 2. För att min handled inte är mycket bättre än i måndags. Sjuksyster såg bekymrad ut när jag nämnde det igår. Förmodligen är det nån jävla inflammation i nån muskeljävel som driver med mig. Men numera kan jag nästan vrida handleden, och nästan bära saker med vänster hand. Jag finner det hela en smula besvärligt, och stödskenan jag fick är i vägen mest hela tiden. Tar jag bort den börjar det klia lite och sätter jag den lösare funkar den ju inte som stöd.

Annars är det sol ute, molnen ser ut som små söta sönderrivna rester av bomullstussar och på radion spelar de ABBAS "Waterloo". Jag misstänker att Maud bytt kanal när jag var iväg till skrivaren men går hon på toa snart(det gör hon) så byter jag givetvis tillbaka till P3...

Jag har fixat så att Annapanna OCH Helena kommer hem till mig kl fyra idag, för att stärka min identitet på banken när jag ska dit och babbla om att mitt kort inte funkar. Men nu smsades jag med Annapanna som har samma bank som jag så jag för över pengar till henne på några sekunder och hon tar ut dem så att jag kan köpa nytt busskort.
De dagar som blir över på det kortet när jag slutat jobba får väl E åka upp, hellre än att kortet inte används. Och A och H får hänga på till banken ifall att de måste identifiera mig på ngt underligt sätt när jag ska beställa nytt kort. Sen bjuder jag dem på glass. Det är ju sol ute idag. Kommer det regn tar vi en fika. Jag behöver lite girltalk. Fast med tanke på att vi alla tre gick filmvetenskap tillsammans blir det nog filmsnack med.

Igår på vägen hem hade busskortet avmagnetiserats. Jag är rätt bra på att göra det med mina kort har jag märkt *harklar sig generat*
Som tur var så var det sista resan innan kortet tog slut, men jag som hade tänkt sova på vägen hem blev lite störd på busschaffisens arrogans(hon ville inte ens kolla på kvittot som man får med när man köper kortet utan var bara allmänt otrevlig) och det högljudda pladdriga hotet om en eventuell kontrollants påstigande och en summa på 600 kr i böter. Erbjöd hon mig att köpa en biljett istället? Nej.
Själv tänkte jag inte på det för jag hade ju redan betalt resan, via kortet, och tänkte mest på hur jag skulle slippa undan en kontrollant, och i slutet av resan, när jag tittat på varenda hållplats längs vägen för att kolla om någon klev på tänkte jag att jag helt enkelt skulle överklaga.

Imorse är det samma chaffis på bussen. Givetvis känner hon igen mig och jag ser hur hon nästan suckar till. Jag tänkte att hon hade sådana där rynkiga läppar som en del får av att alltid snörpa ihop munnen och vara irriterade på allt och allas existens.
Men det är ju faktiskt hennes eget problem.

2 Comments:

Blogger crrly said...

Idiotchaufför.


Jag misstänker att alla mina avmagnetiserade kort beror på att mobilen också är i väskan. Givetvis, var skulle jag annars ha den liksom?? :-/

29 juni, 2006 15:54  
Blogger vandrarvild said...

jag får sy en liten väska till mobilen att fästa på axelremmen på väskorna istället, så hör jag den dessutom bättre. men störigt är det i alla fall.

29 juni, 2006 18:16  

Skicka en kommentar

<< Home