måndag, juni 19, 2006

Ode till en popcornmaskin

Kära Herr Popper.
Jag kan inte med ord beskriva den glädje du gett mig under de senaste åren, all värme och tröst i de stunder som jag kanske skulle kallat ensamma om det inte varit för ditt salta sällskap. Saknaden efter dig kommer att bli enorm de gånger då jag återigen kommer till att minnas dig och hur skönt det kunde vara att sjunka ner i dina mjuka former, höra det svaga prasslandet av din substans runt mina händer.Du var festers mittpunkt och sjävklara medlem. Du var en vän och doften du spred runt dig var alltid vänligt välkomnande. Jag kommer sakna dig enormt, men när det är dags att gå, så är det helt enkelt dags att gå. Du känns helt enkelt inte lika het längre men i mitt minne är du det hetaste och alltid den som exploderade i små impulsiva överraskningar. Du är en av de mest använda presenter jag någonsin fått och utan dig blir min saltnivå låg. Jag saknar dig redan.

Rest in peace my love, och vi ses i popcornshimmelen någongång i framtiden.

2 Comments:

Blogger Peter Madison said...

Förstår din känsla till fullo..... Jag hade en "popcornskastrull" för länge sen. Kastrullen var avsedd endast för att poppa i. Med olja. Efter flitigt användande och aldrig någonsin diskad, endast ursköljd med vatten och torkad med papper på insidan eftersom det inte funkade att diska med diskmedel, det förstörde "poppet" helt enkelt. Till slut var kastrullen så jävla äcklig och sunkig efter tio års poppande, minst, att jag var tvungen att skära bort gammal olja som stelnat för att överhuvudtaget kunna använda den. Till slut gick det helt enkelt inte utan jag var tvungen att låta den gå till kastrullhimlen......... Men fan så goda popcorn det poppades i den.......!

19 juni, 2006 22:15  
Blogger vandrarvild said...

Jamen, fan, det är ju bedrövligt! Jag har förlorat en VÄN ju *nyftar dramatisit* Min popcornmaskin!
Måste köpa mig en ny i present när jag fyller,även om det får dröja ändå till september.

20 juni, 2006 08:00  

Skicka en kommentar

<< Home