måndag, juni 19, 2006

spindelliv vs spindellik

Idag räddade jag livet på en spindel som irrat sig in här. Den var halvstor, gulbrun och såg lite ut som en dammtuss innan min systerdotter såg den rusa över golvet. Den fick henne att springa ut i hallen med ett HERREJÄVLARS!

Jag fångade den i en platsmugg och tittade på den lite innan jag släppte ut den utanför fönstret.
Jag kom på mig med att tycka den var lite vacker. Och de är så snabba!

När jag kom på att jag tänkt det där med "vacker" stummade jag till lite. Tänkte
"Oj. Vad betyder det här? Gillar jag helt plötsligt spindlar, eller vad?"

Jag är ju ändå lite rädd för spindlar, vill inte gärna ha dem inomhus.
Att rädda den var det enda alternativet dessutom.
För att mosa den innebär mer klet än vad det är besvär att fånga den i muggen och släppa av dem utanför.

Dessutom har jag många spindelliv att sona för genom åren.

god natt

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Min kära dator har dött igen så det är därför jag inte har hört av mig:(

19 juni, 2006 23:52  
Blogger vandrarvild said...

nämen, va fan, fick du inte den i julklapp?
Vad har du nu dragit på dig? Sluta ladda hem porr nu *hehe*

20 juni, 2006 07:59  

Skicka en kommentar

<< Home