tisdag, juni 20, 2006

sommarjobbare är roliga!

Okej, jag vet, jag är sommarjobbare jag med- men när det ringer andra sommarjobbare(som är tolv tretton år yngre än jag själv) som ska börja på andra avdelningar och säger:
"Hej, det går inga bussar, hur ska jag ta mig till jobbet?" och tycker att företaget ska ta ansvar för att de kan ta sig hit och hem:

Det är faktiskt ROLIGT!

Nu kan jag ju inte säga "Meh, fjortisbruden, ERU DUM I HUVVÄ ELLÄ??" (fast jag vill, jag vill!!!) utan påpekar lite snällt att om man nu skrivit på avtalet om sommarjobb så tar man själv ansvar för att ta sig till och från jobbet i tid varje morgon. Men när man slutat gymnasiet för två veckor sen kanske det inte är lika solklart? Jag var i alla fall snäll och mailade avdelningen och frågade om samåkning för det stackars miffot.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hehe, säkert att det inte stod något om chaufför/firmabil i sommarjobbskontraktet?

20 juni, 2006 11:17  
Blogger vandrarvild said...

*hahaha* Jaaa, stycket med "Tillgång till tjänstebil kommer att vara obegränsad för alla anställda." ströks ut kontraktet förra sommaren. Till alla sommarjobbares stora förtret.

Jag har nämnt det hela lite snabbt till några som koimmit förbi här i växeln, och alla säger samma sak"Men, va, du skämtar?!" om det hela. Men nopes, jag skämtar inte.

20 juni, 2006 11:42  
Blogger crrly said...

:D Ååååh, men stackars.

21 juni, 2006 20:47  

Skicka en kommentar

<< Home