onsdag, maj 31, 2006

Sugar


Jag går och funderar på den där jäkla boken fortfarande, trots att det är tre dagar sen jag läste ut den.
Och jag säger 'jäkla bok' för när jag fortsätter fundera på den så har den satt sig rejält.
Det är ett bra tecken att jag tänker på den med ett undrande sätt och inte ett sätt som i det närmaste påminner om elak irritation.
Nu efteråt kommer jag på fler och fler saker som gör att jag måste läsa om boken.
För visst är det så att hon egentligen hatar honom, men går med på att han betalar en lägenhet till henne mot att hon slutar som prostituerad. Och visst är det väl så ändå att hon ändå älskar honom men ändå tar hon kvinnorna i hans liv ifrån honom? För att han är människa och samtidigt man, och hon skriver i sin bok att hon hatar män?
Eller är det för att man inte förstår hennes kärlek, eller är det bara läsaren som förstår?

Jag måste alltså läsa boken igen.
För att få veta. Och för att jag faktiskt vill lära känna karaktärerna ytterligare. Dessutom är skildringarna på alla sätt underbara, och humorn är oslagbar tillsammans med misären och skiten och hororna och....

Boken är Michael Fabers "Sugar"

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tack för boktipset!
Undrade precis vad jag skulle läsa härnäst...
Något att diskutera till midsommar?!
;o)
S som i...

01 juni, 2006 10:19  
Anonymous Anonym said...

Kanske ska ge dig ett tips, om du inte redan har läst den...
"Och fjättra Lilith i kedjor" av Åsa Schwarz

Mycket bra bok!

S

01 juni, 2006 10:24  
Blogger vandrarvild said...

Ja, den boken har jag höt talas om, en (fd) kompis är bekant med författarinnan via nätet. Har tänkt läsa den så det är bra att du påminde mig :)
Och ang. midsommar så har jag fan inte råd men jag mailar dig imorrn när jag vet lite mer. Ska tigga lite pengar först *suck*

01 juni, 2006 11:33  

Skicka en kommentar

<< Home