tisdag, maj 30, 2006

rock my world, Världen

...och det är andra saker som är fel med. Inte ens regnet muntrar upp mig, eller inspelat avsnitt av L-word eller ett Vänner-avsnitt som får mig att skratta högt.
Nej, det krävs fler saker, rock my world världen, för jag blir besviken annars

Hårdmacka smulas i min BH, huvudvärken kryper fram över axeln, sneglar lite över tinningen och fastnar bakom ögonen, taggar fast i nacken och jag är fast i tröttheten och funderar på att bada
men är rädd att somna och bli hittat stel och blå imorrn eftermiddag
lungorna fulla med vatten och musiken på datorn på repeat i ett evigt upprepat ögonblick för den som lägger ögonen på helheten först, nej nej
Nej. Jag tar en dusch, skalar potatis trots att jag inte vet vad jag ska göra till matlåda. Jag tänker på författartävlingen jag såg idag, jag har två månader på mig att skriva klart
men ska jag skriva ett snabbt utkast av boken eller göra klart novellerna på den tiden
Jag är inte lycklig. Jag råkar bara vakna varje morgon, dra ett till andetag när det förra dött, tar hand om kroppen så att den precis hålls ihop. Jag råkar blinka och lyssnar på hjärtat där det slår någonstans där inne
jag har aldrig sett det, de säger att det finns där
men hur kan man veta säkert. Fjärilslik i magen och kalla händer
bröstet fullt av sorg och saknad Du är inte här Jag förstår inte poängen med att du inte är här





...men jag blir barnsligt lycklig när jag ser att de visar Benny & Joon på teve inatt
för den filmen har jag väntat på i två år

4 Comments:

Blogger Peter Madison said...

Sant. Benny&Joon är en riktigt bra film!

31 maj, 2006 16:56  
Blogger vandrarvild said...

Ja, den är riktigt bra, jag hade glömt hur rolig den var, dessutom. Och att Depp är en exellent skådis i den.Nu visste jag ju det redan men när man ser honom i sådana roller blir jag alltid så.. nöjd.

04 juni, 2006 13:40  
Anonymous Anonym said...

själv blir jag nöjd vad jag än ser honom i för film...

05 juni, 2006 19:27  
Blogger vandrarvild said...

Det beror på: i Fear and loathing är han ju långtifrån vacker, men däremot komisk. I "Pirates of the C." komisk.
När han säger att han gjort allt utom porr och nu vill testa det blir jag lite lätt... jag reagerar med nån skräckblandad förtjusning över det hela även om jag inte skulle se den om han gjorde porr - för att det är porr vem som än spelar in det.

07 juni, 2006 08:27  

Skicka en kommentar

<< Home